Votat! Parlamentul României vine cu noi Sancțiuni – Buletin cu maxim 10 persoane la o adresă

Este oficial, Camera Deputaţilor din România a adoptat Proiectul Legislativ pentru modificarea Ordonanţei de Urgenţă 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, la data de 5 mai.

Ce prevede Legea?

În Actul de Identitate nu poate fi înscrisă adresa de domiciliu dacă în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă. 
Limita nu se aplică în cazul titularului unui drept locativ asupra imobilului situat la adresă sau membrilor familiei extinse.

Cum a fost Justificată Necesitatea Modificărilor Legislative?

La începutul anului 2022 oamenii legii au depistat peste 150 de adrese la care au fost înregistrate mii de locuitori. Aici se face referire și la cazul celor 18.000 de persoane la un singur domiciliu.

Ce SANCȚIUNI vor fi aplicate?

Persoanele care vor încălca legea riscă să fie sancționate cu o amendă de la 75 lei până la 150 lei.

Care sunt Obligațiile pentru cei care găzduiesc alte persoane cu Buletin de Identitate la o adresă unde nu locuiesc efectiv?

Conform Legii adoptate, aceștia au responsabilitatea de a se prezenta la Serviciul  Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor de la locul unde este situat imobilul, în vederea exprimării consimţământului de primire în spaţiu, cu excepţia cazurilor în care persoanele locuiesc în interesul Serviciului sau în scop turistic!
Obligația este valabilă în cazul în care persoanele găzduiesc alte persoane, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile.

Care sunt RESTRICȚIILE pentru persoanele care, din diferite motive, locuiesc la alte adrese decât cea din actul de identitate?

Acestea vor fi obligate ca, în termen de 15 zile de la mutare, să solicite la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor schimbarea domiciliului sau înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei şi să ceară înscrierea în cartea de imobil.

Care sunt noile condiții de soluționare a cererii Cărţii Electronice de Identitate?

De la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea Cărţii Electronice de Identitate, cererea pentru eliberarea Cărţii Electronice de Identitate se soluţionează de către orice Serviciu Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor, indiferent de locul de domiciliu sau reşedinţa persoanelor fizice.

Care sunt noile condiții pentru modificarea Adresei de Domiciliu?

Persoanele  care își schimbă domiciliul sau își stabilesc reşedinţa sunt obligate doar să ceară în acest termen înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă.

Legea a fost aprobată prin vot de către 258 de membri parlamentari și respinsă doar de 7!

Important!  Pentru a evita riscul sancționării,  alege cea mai sigură cale de obținere a buletinului românesc– apelează la persoane autorizate și competente!  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *