Cum Evităm Anularea Buletinelor Românești

1. Buletine românești sigure, cu mai puțin de zece persoane la o adresă.

Asigură-te că îți perfectezi un buletin românesc de calitate și lipsit de probleme. Cu DocumentExpert poți obține buletine de identitate românești sigure care nu sunt supuse riscului de a fi anulate, deoarece la adresele de domiciliu indicate sunt înregistrate  până la 10 persoane, respectându-se normele legislative românești. 

2. De ce se anulează unele buletine românești?

Camera Deputaților din România a adoptat în data de 3 mai 2023 propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanței de urgență 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, stabilind că la o adresă nu pot fi înregistrate cu cartea de identitate mai mult de zece persoane.

Conform legii ,, Persoanele care, din diferite motive, locuiesc la alte adrese decât cea din actul de identitate sunt obligate să solicite la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor schimbarea domiciliului sau înscrierea mențiunii privind stabilirea reședinței în termen de 15 zile de la mutare și să ceară înscrierea în cartea de imobil”. 

3. Care buletine românești se anulează?

Modificărilor legislative vizează, în special, persoanele care sunt domiciliate la o adresă cu mai mult de 10 persoane. De obicei, se face referire la buletinele românești perfectate de către moldoveni până la data de 1 ianuarie 2023. Ca rezultat, autoritățile române realizează verificări la aceste adrese și, respectiv, dacă domiciliații nu se află în momentul verificării la domiciliul indicat, se anulează actul de identitate. 

4. Ce faci dacă ai buletin înregistrat la un domiciliu cu mai mult de 10 persoane?

În cazul în care deții un buletin de identitate cu domiciliul la o adresă cu mai mult de 10 persoane, ce mai optimă soluție este să-ți perfectezi un pașaport românesc, deoarece pașapoartele românești nu se anulează. Pașapoarte românești pot fi perfectate, atât în România, cât și la consulatele din străinătate. Mai multe informații poți găsi pe: https://documentexpert.md/toate-serviciile/pasaport-romanesc/ .

5. Pașapoartele românești nu se anulează!

După cum s-a menționat mai sus, până la moment, nu s-a înregistrat nici un caz de anulare sau retragere a pașapoartelor românești. Se anulează doar buletinele perfectate până la 1 ianuarie 2023, în cazul în care la adresa de domiciliu indicată sunt înregistrate mai mult de 10 persoane și dacă în timpul verificării de către autoritățile române nu sunteți la această adresă. 

6. Cum verifici dacă ai buletinul de identitate românesc anulat?

Pentru a verifica dacă buletinul de identitate românesc este anulat sau nu, există două modalități care pot fi aplicate, fie te adresezi individual la Direcția Generală pentru Evidenţa Persoanelor (site: http://depabd.mai.gov.ro/ ) cu o cerere pentru a verifica starea buletinului în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (RNEP), fie transmiți un email și în decurs de 2 săptămani primești răspuns. 

7. Ce act de identitate prezinți la trecerea frontierei?

Se recomandă ca la trecerea frontierei să nu se prezinte buletinul de identitate românesc, pentru a se evita riscul retragerii acestuia. Ca alternativă se poate prezenta pașaportul românesc sau pașaportul biometric. 

Pentru mai multe detalii, accesați: https://documentexpert.md/toate-serviciile/buletin-romanesc/ sau apelați la +37367880106

8 comentarii la „Cum Evităm Anularea Buletinelor Românești

  1. Buna.Sunt casatorită cu un italian,am residenta aici iar buletinul românesc valabil pana in 2029.Este obligatoriu pasaportul român?Multumesc anticipat

    1. Bună ziua. Deși buletinul dumneavoastră este valabil până în 2029, dacă ați schimbat numele de familie în urma căsătoriei, aveți obligația de a solicita un nou act de identitate care să reflecte această modificare.

  2. Buna ziua.Eu m-am casatorit in Italia cu un italian.La consulatul român mi-am inregistrat casatoria doar ca am refuzat pasaportul românesc deoarece buletinul este valabil pana in 2029.Intrebarea mea este daca voi avea probleme la aeroport.E posibil sa nu fie valabil chiar dacă expira in 2029?Va multumesc anticipat.

    1. Bună ziua,

      În urma căsătoriei, dacă ați optat pentru schimbarea numelui de familie și ați înregistrat această modificare la consulatul român, este obligatoriu să actualizați actele de identitate românești, inclusiv cartea de identitate (buletinul).

  3. Bună am așa o întrebare dacă deja mi-am făcut buletinul românesc și mă duc la primărie și scriu ca nu mai stau la casa cu tare, dar stau în altă țară ce se întîmplă în așa caz

    1. Bună ziua. Dacă declarați domiciliul în altă țară, în loc să aveți domiciliul în România, va trebui să schimbați actele de identitate. În acest caz,buletinul se anulează.

  4. Buna ziua,se poate de verificat daca buletinul este anulat sau nu ,CNP 2940418803931!Multumesc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *