• Afacerea de primire în gazdă a cetățenilor moldoveni care au și cetățenie română, pentru ca aceștia să-și facă buletin de Vaslui, a intrat momentan în faliment. Asta pentru că obținerea sau preschimbarea actelor de identitate la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor (SPCLEP) Vaslui se face în continuare doar pe bază de programare on-line, și doar pentru cetățenii care deja au domiciliul în România. Chiar și pentru aceștia din urmă, primele programări disponibile sunt după data de 15 septembrie!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Începând cu data de 2 aprilie, odată cu declararea stării de urgență, la SPCLEP Vaslui, eliberarea cărților de identitate este posibilă doar în urma unei programări on-line, făcută pe site-ul instituției. Mai mult, se pot programa doar cetățenii care au domiciliul în România, străinilor, chiar dacă au cetățenie română, nefiiindu-le disponibil un astfel de serviciu. Practic, această măsură a întrerupt „turismul” cetățenilor din Republica Moldova care veneau doar pentru a-și procura actele de identitate românești atât de necesare pentru a putea pleca mai departe, pe cuprinsul Uniunii Europene. Au dispărut astfel nu doar cozile la ghișee ori parcările pline de microbuze, autocare sau autovehicule cu numere moldovenești, dar și afaceriștii care își puneau la dispoziție propriile locuințe, doar din dragoste pentru frații de peste Prut, doar pentru ca aceștia să-și poată face cărți de identitate românești. Acesta este și motivul pentru care brusc, de mai bine de 4 luni, populația Vasluiului a stagnat în jurul cifrei de 130 de mii de locuitori, crescând foarte lent, doar pe baza sporului natural. Este știut că, după unele statistici, aproape jumătate, după altele o treime sau un sfert din populația municipiului Vaslui, este în fapt doar pe hârtie, datorită moldovenilor deveniți vasluieni cu acte în regulă, și, în fapt, plecați de mult pe alte meleaguri. Deja, ar trebui să apară și primele amenzi emise pentru nepreschimbarea actelor de idenitate după expirarea valabilității acestora, amenzi care ar urma să fie înregistrate la Serviciul Fiscal al orașului iar contravaloarea lor să se constituie sursă la bugetul local. Din păcate, unde să fie trimis procesul verbal de contravenție? Poate „găzdașilor” care au reușit să înghesuie într-un apartament sau chiar într-o garsonieră populația unei întregi comune mai răsărite!

Cât despre eliberarea actelor de identitate, pentru cetățenii cu domiciliul în România, aceasta se poate face doar în urma unei programrăi on-line, făcută pe site-ul municipalității. Și, oricum, se poate face doar pe motiv de pierdere, furt sau distrugere a respectivelor acte, în alte cazuri care reprezintă o urgență, urmând a se solicita o audiență șefului Serviciului. Dat fiind că prelungirea cu 90 de zile a valabilității actelor de identitate a fost valabilă doar pe perioada stării de urgență, această măsură deja expirând, cei cărora le expiră în curând actele, trebuie să se grăbească în a se programa, dacă nu doresc să fie pasibili de amenzi. Primele date libere pentru programare sunt după 15 septembrie!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *