Știai că la începutul anului 2023 mai mulți moldoveni cu cetățenie română au primit refuz la perfectarea Buletinului Românesc?! Hotărârea a fost luată în urma unor verificări la adresa de domiciliu, în care s-a constatat că pe aceeași adresă locuiau mai mult de 1000 de persoane.
Drept urmare, la data de 8 februarie, Senatul României adoptă un Proiect Legislativ, ce vizează modificarea și completarea OUG nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români.
Restricția prevede că la o singură adresă nu pot fi înregistrate cu cartea de identitate mai mult de 10 persoane. Această limită nu este aplicată în cazul deținătorului imobilului de la respectiva adresă și membrilor familiei extinse.
În prezent, buletinele românești sunt perfectate în regim normal. Actele de identitate sunt eliberate de autoritățile române după verificarea în teren a domiciliilor. Certificatul emis de S.P.C.L.E.P confirmă identitatea persoanei, precum și domiciliul pe care îl are în România.
Cetățenia română și un domiciliu stabil în România cu scopul obținerii unui buletin se eliberează începând cu vârsta de 14 ani.
Analizând situația actuală, DocumentExpert îți răspunde la cele mai frecvente întrebări:
1. Care sunt prețurile de pe piață pentru organizarea perfectării Buletinului Românesc – înainte și după modificarea Proiectului Legislativ?
În urma acestor modificări prețurile s-au majorat considerabil.
Din ce cauză?
Înaintea Proiectului Legislativ se achiziționa un singur imobil, la adresa căruia se înregistrau câte 1000-2000 de persoane. Respectiv, costul organizării perfectării unui buletin era de ~ 90 euro.
Acum, procedura implică căutarea cetățenilor români, care să accepte să ia în spațiu cetățenii din Republica Moldova.
În prezent, prețul serviciului de organizare a perfectării a Buletinului Românesc s-a majorat considerabil, dar si tipul serviciului este de o calitate avansată.
Important! Costul procedurii poate crește din ce în ce mai mult. De ce? Pentru că devine tot mai complicat să obții adrese noi, iar numărul imobilelor este limitat.
2. Cum a influențat/afectat Procedura de Perfectare a Buletinului Românesc modificarea Proiectului Legislativ?
După creșterea bruscă a prețului, numărul de solicitanți s-a micșorat!Însă, problema nu constă doar în bani, dar și în nesiguranța provocată de refuzul precedent sau lipsa de informare cu privire la noile condiții. Oamenii se tem de un posibil eșec repetat.
În prezent, majoritatea moldovenilor care dețin cetățenie română își fac cartea de identitate românească, doar dacă au nevoie de:
-
- perfectarea unui permis de conducere european;
-
- asistență medicală;
-
- alocații pentru copii;
-
- înregistrarea propriei companii în România;
-
- solicitarea împrumuturilor pentru dezvoltarea afacerilor din fonduri europene etc.
Pe când, anterior, cetățenii moldoveni își făceau buletin în calitate de document de călătorie, pentru a circula liber în UE, în loc de pașaport.
3. Care sunt riscurile dacă apelezi la persoanele neautorizate?
Nu obții nicio Garanție!
Persoanele neautorizate nu-și asumă riscul în cazul în care nu-ți este emis buletinul din motiv că CNP-ul este greșit.
Iar unii reprezentanți recurg la diverse metode ilegale, mituind polițistul de sector pentru a exclude etapa de verificare a adresei – procedură care îți poate anula buletinul după o verificare repetată.
DocumentExpert îți oferă siguranță – lucrează doar cu adrese noi și valabile!
4. Ce dificultăți poți întâlni în procesul de obținere a domiciliului în România?
Una dintre cele mai complicate proceduri este să-ți găsești o chirie de lungă durată – legal și sigur!
În plus, trebuie să eviți orice greșeală în acte (nume/prenume în actele de stare civilă, localitate de naștere, părinții, CNP), în caz contrar riști să nu-ți fie eliberat buletinul. Iar pentru persoanele minore este nevoie de acordul părinților, pentru luarea în spațiu a copilului.
5. Mai este rentabil să-ți perfectezi buletinul după modificarea Proiectului Legislativ?
Desigur, în cazul în care nu-l faci doar în calitate de document de călătorie, pentru a înlocui Pașaportul Românesc!
Datorită acestuia, poți:
-
- perfecta un permis de conducere european;
-
- înregistra automobilul în România;
-
- obține împrumuturi bancare;
-
- deschide un cont bancar;
-
- aplica la universitățile din UE;
-
- obține un job oficial în Uniunea Europeană;
-
- modifica numele de familie;
-
- înregistra propria companie;
-
- beneficia de servicii medicale, poliță de asigurare;
-
- solicita împrumuturi pentru dezvoltarea afacerilor din fonduri europene.
Mai există și situații în care angajatorii români solicită buletinul angajaților în mod obligatoriu – document necesar pentru impozitare.
6. Cum poți fi asigurat că adresa de domiciliu în România rămâne valabilă după perfectarea buletinului?
Adresează-te doar la persoanele autorizate, care respectă normele legale și îți oferă garanția că adresa de domiciliului indicată în acte, rămâne valabilă în timpul procedurii și după perfectare.
7. În care localități din România este cel mai avantajos să-ți perfectezi Buletinul de Identitate?
Alege localitatea mai aproape de casă sau mai aproape de locul de muncă. Este foarte important ca atunci când dorești să îți perfectezi buletinul să anunți consultantul despre scopul lui. Astfel vei obține o locație mai potrivită necesităților individuale.
8. Care este taxa impusă de statul român?
Pentru un buletin românesc simplu, prețul pe care trebuie să-l achiți este de 7 RON.
Care este Concluzia? Chiar dacă modificarea Proiectului Legislativ a cauzat dificultăți în Procesul de Perfectare a Buletinului de Identitate Românesc, procedura legală rămâne la fel de necesară.
Pentru a evita orice risc de respingere a cererii, alege cea mai sigură cale de obținere – apelează la persoane autorizate și competente!